ODWOŁANIA
Każda osoba uczestnicząca w procesie certyfikacji ma prawo odwołać się od decyzji o udzieleniu, odmowy udzielenia, cofnięciu lub zawieszeniu zakresu certyfikacji podjętej przez ECSC wydanej w wyniku procesu certyfikacji lub nadzoru nad udzieloną certyfikacją.
Odwołanie wnosi się do Dyrektora ECSC na adres: Eksperckie Centrum Szkolenia Cyberbezpieczeństwa, ul. Gen. S.Kaliskiego 2, 00-908 Warszawa lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, e-mail: oc.ecsc@mon.gov.pl.
Odwołanie powinno być składane na piśmie w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji. Za formę pisemną uznaje się pismo lub jego skan z własnoręcznym podpisem osoby składającej odwołanie.
Po otrzymaniu odwołania ECSC potwierdza osobie składającej wpłynięcie odwołania i informuje o terminie rozpatrzenia oraz postępach i wynikach rozpatrywania odwołania.
Odwołanie jest rozpatrywane zgodnie z procedurami ECSC przez osoby, które nie były zaangażowane w żaden sposób w ocenę wnioskującego/kandydata. W uzasadnionych przypadkach w proces odwoławczy może zostać zaangażowana Rada Programowa.
Decyzję w sprawie odwołania podejmuje Dyrektor ECSC.
SKARGI
Każda osoba lub organizacja może wnieść do ECSC skargę dotyczącą działalności certyfikacyjnej prowadzonej przez ECSC lub certyfikowanej osoby przez ECSC.
Wszystkie działania podejmowane w wyniku wpłynięcia i rozpatrzenia skargi są dokumentowane.
Każda wpływająca do ECSC skarga jest rozpatrywana jeżeli dotyczy prowadzonej działalności certyfikacyjnej. Osoba lub organizacja zgłaszająca skargę jest informowana o trybie jej rozpatrywania oraz wynikach jej rozpatrzenia.
Proces rozpatrywania skargi powinien zakończyć się w najkrótszym możliwym czasie. ECSC przyjmuje, że wszystkie skargi rozpatruje w ciągu maksymalnie 30 dni roboczych od daty wpłynięcia. W uzasadnionych przypadkach termin ten może ulec wydłużeniu.
Skarga jest rozpatrywana zgodnie z procedurami ECSC przez osoby, które nie były zaangażowane w przedmiot skargi. W uzasadnionych przypadkach w proces rozpatrywania skargi może zostać zaangażowana Rada Programowa.
Decyzję w sprawie skargi podejmuje Dyrektor ECSC.
ECSC informuje skarżącego na piśmie o zakończeniu procesu rozpatrzenia skargi i jej wynikach.
Szczegółowy tryb rozpatrywania skarg i odwołań ECSC udostępnia na życzenie.